تداوم پویش قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه تا اربعین حسینی 

تداوم پویش قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه تا اربعین حسینی 

تاریخ انتشار : ۴ شهريور ۱۴۰۰
معصومه بلوچ بامری گفت: یکی از برنامه های کانون حضرت خدیجه (س) در ماه محرم، بزرگداشت مقام شامخ امام سجاد (ع) است و به همین منظور پویش قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه در حال اجرا است.

«معصومه بلوچ بامری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: یکی از برنامه های این کانون  فرهنگی هنری در ماه محرم، بزرگداشت مقام شامخ امام سجاد (ع) است و به همین منظور پویش قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه در حال اجرا است.


مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه (س) قلعه گنج بیان کرد: این پویش در راستای لبیک به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه برای دفع ویروس منحوس کرونا اجرا می شود.


وی با بیان این مطلب که پویش قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه به صورت حضوری و مجازی اجرا می شود، افزود: در اجرای حضوری این پویش، هم زمان با شهادت امام سجاد (ع) دعای هفتم صحیفه سجادیه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء توسط امام جماعت مسجد قرائت می شود.


بلوچ بامری ابراز کرد: در پویش مجازی نیز صوت این دعا روزانه در گروه کانون به اشتراک گذاشته می شود تا بچه های مسجد همراه با گوش دادن به این صوت، دعای هفتم صحیفه سجادیه را قرائت کنند.


مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه (س) قلعه گنج ادامه داد: پویش قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه تا پایان اربعین حسینی اجرا می شود و امیدواریم بزودی شاهد دفع ویروس منحوس کرونا باشیم.


وی اظهار کرد: برپایی مجلس عزاداری شهادت امام سجاد (ع) همراه با سخنرانی در باب فضائل و شرح دوران امامت آن حضرت توسط امام جماعت مسجد، یکی دیگر از برنامه های ویژه بزرگداشت امام سجاد (ع) در ماه محرم بود.


بلوچ بامری یادآور شد: در آستانه ماه محرم مسجد و محله سیاه پوش شده و فضای بیرونی مسجد برای حضور عزاداران حسینی فضا سازی شد.


مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه (س) قلعه گنج اضافه کرد: در دهه اول محرم به مدت ۱۰ شب مراسم عزاداری همراه با رعایت نکات بهداشتی برگزار شد.


وی عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه های ماه محرم، اجرای طرح اطعام حسینی بود که به همین منظور غذای نذری در ظروف یکبار مصرف بسته بندی شده و در بین عزاداران حسینی توزیع شد.


بلوچ بامری در خاتمه، گفت: چله قرائت زیارت عاشورا و ختم قرآن کریم نیز هم زمان با ورود به ماه محرم آغاز شده و ثواب قرائت زیارت عاشورا و آیات قرآن کریم به ساحت مقدس امام حسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت هدیه می شود.

پایان پیام/ 586